Regulamin
Postanowienia ogólne
Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki korzystania ze Sklepu Internetowego Framey.pl IZABELA OLCHOWICZ & MAXDESIGN
prowadzonego przez
Studio Reklamy Maxdesign
ul. Niecała 8/8
25-305 Kielce
tel. 530 801 309, warunki
zawierania i realizacji umowy sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą i Kupującym, zasady korzystania przez Kupującego z prawa do odstąpienia od
umowy, a także tryb postępowania reklamacyjnego.
Kupujący zawierający z Sprzedawcą umowę sprzedaży ma obowiązek zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu.
II. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają: Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy; Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 1285 ze zm.);
Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
(art. 221 Kodeksu Cywilnego);
Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność
prawną, która zawiera ze Sprzedawcą umowę sprzedaży; Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną prowadząca we własnym imieniu działalność
gospodarczą lub zawodową (art. 431 Kodeksu Cywilnego);
Regulamin – niniejszy dokument;
Sklep (Sklep Internetowy) – sklep internetowy Framey.pl IZABELA OLCHOWICZ &
MAXDESIGN
prowadzony przez
Studio Reklamy Maxdesign
ul. Niecała 8/8
25-305 Kielce
tel. 530 801 309
Sprzedawca –
Studio Reklamy Maxdesign
ul. Niecała 8/8
25-305 Kielce
tel. 530 801 309
Towar – produkt oferowany i sprzedawany przez Sprzedawcę w Sklepie internetowym;
Umowa – umowa sprzedaży zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym;
Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta między Sprzedawcą z Konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez
jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na
odległość do chwili zawarcia umowy włącznie;
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach
konsumenta(Dz. U. z 2021 r. poz. 2105 ze zm.).
III. Zaproszenie do zawarcia umowy
Sklep internetowy Framey.pl umożliwia zapoznanie się z Towarami (ich rodzajem, ceną itp.). Zdjęcia i opisy Towarów należy traktować jako materiały
poglądowe mające na celu umożliwienie Użytkownikowi wyrobienia sobie ogólnego wyobrażenia o właściwościach, wyglądzie i parametrach użytkowych Towarów.
Wygląd Towaru na zdjęciach może nieznacznie różnić się od zewnętrznego wyglądu Towaru wydawanego Kupującemu. Różnice te mogą stanowić następstwo innych ustawień monitora
Kupującego, warunków oświetlenia itp. Zastrzeżenia powyższe nie będą miały zastosowania do udostępnionych w Sklepie Internetowym Framey.pl specyfikacji technicznych oraz
oznaczeń marki i modelu danego Towaru.
Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje zamieszczone w Sklepie Internetowym poczytuje się w razie wątpliwości nie za ofertę, lecz za zaproszenie do zawarcia umowy (art. 71 Kodeksu Cywilnego).
IV. Zasady zawierania umowy
Zamówienia mogą być składane drogą elektroniczną za pośrednictwem formularza zamówień (koszyka) na stronie sklepu, poprzez wiadomość e-mail lub telefonicznie. Złożenie zamówienia oznacza przyjęcie oferty
Sprzedawcy,
w wyniku czego dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży. Datą zawarcia umowy jest data złożenia zamówienia. O przebiegu realizacji zamówienia bKupujący jest szczegółowo informowany za pośrednictwem wiadomości e-mail voraz wiadomości sms (w przypadku podania numeru telefonu komórkowego). Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez Kupującego niepełnych lub
nieprawidłowych danych teleadresowych. Za niepoprawny adres uznaje się również ten, pod którym w terminie zgodnym z czasem realizacji zamówienia Kupujący nie odbierze
zamówienia. Do każdego zamówienia sprzedawca dołącza potwierdzenie zakupu i zamówienia lub na życzenie Kupującego fakturę VAT.
V. Warunki płatności i realizacji umowy Ceny Towarów podawana jest w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT oraz wszelkie inne składniki.
Kupujący ponosi koszty dostawy Towaru. Kupujący może wybrać jedną z form płatności umieszczonych w rubryce Koszty dostawy danego Towaru.
Sprzedawca może umożliwić Kupującemu skorzystanie z następujących form płatności: przelewem – Kupujący przedpłaca na konto Sprzedawcy (wskazane przez
Sprzedawca po zawarciu umowy i wybraniu przez Kupującego tej formy płatności) należności za Towary i przesyłkę na podstawie danych otrzymanych od Sprzedawcy;
poprzez system płatności internetowych – Payu.pl, Przelewy24 (PAY24NOW) lub GPay; płatność w tej formie
następuje zgodnie z regulaminem systemu Payu.pl dostępnym na stronie www. payu.pl oraz G Pay po wybraniu tej formy płatności
Sprzedawca w opisie Towaru informuje Kupującego o terminie w jakim jest on zobowiązany dokonać płatności za Towar. W przypadku braku płatności
przez Kupującego w terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Sprzedawca może odstąpić od umowy sprzedaży na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
Termin dostawy Towaru liczony jest w dniach roboczych. Sprzedawca w opisie Towaru informuje Kupującego o liczbie dni roboczych potrzebnych do wykonania postanowień Umowy (dostawy Towaru). W przypadku treści cyfrowych, Towar wysyłany jest natychmiast drogą elektroniczną na adres email podany przez Kupującego. Dostawa Towaru innego niż produkt cyfrowy realizowana jest za pośrednictwem Poczty
Polskiej lub formy kurierskiej (zgodnie z wolą Kupującego, wyrażoną poprzez wybranie formy płatności, w sposób określony w pkt 4 powyżej).
Sprzedawca, zgodnie z wolą Kupującego, dostarcza wraz z Towarem paragon albo fakturę VAT obejmującą dostarczane Towary. Kupujący wyraża zgodę na wystawienie faktury lub rachunku bez podpisu
Sprzedawcy. VI. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość Zgodnie z przepisem art. 27 ustawy o prawach konsumenta, Kupujący będący Konsumentem który zawarł umowę na odległość może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt 2 i 3 poniżej.
Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie
jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego
dodatkowych kosztów.
Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba
że Sprzedawca zgodził się je ponieść lub nie poinformował Konsumenta
o konieczności poniesienia tych kosztów.
Bieg terminu określonego w pkt 1 powyżej rozpoczyna się:
dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do
przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub
wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
– obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w
częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub
części,- polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony
– od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;
dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie
o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną za pośrednictwem emaila. Do zachowania
terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się
za niezawartą.
Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy,
zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym
koszty dostarczenia rzeczy. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy
użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że
Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże
się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że
sam odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem
płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z
powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w
zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedawcy lub przekazać ją osobie
upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie
później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że
Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu
wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Konsument ponosi
odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w
sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
rzeczy, chyba że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta o prawie odstąpienia od
umowy.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na
odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
– o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za
wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci
prawo odstąpienia od umowy;
– w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym,
nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić
przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
– w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana,
wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu
jego zindywidualizowanych potrzeb;
– w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu
zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
– w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w
zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można
zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
– w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze
względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi
rzeczami;
– w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena
została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie
może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od
wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
– w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego
przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli
przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania
konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne
do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy
przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
– w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne
albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
– o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy
o prenumeratę;
– zawartej w drodze aukcji publicznej;
– o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów
mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług
związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub
kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia
usługi;
– o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku
materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną
zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po
poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od
umowy.
VII. Postępowanie reklamacyjne
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady rzeczy zgodnie z przepisami
Kodeksu Cywilnego (art. 556- 5764).
Kupującemu przysługuje prawo składania reklamacji Towaru zakupionego u
Sprzedawcy.
Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej następujące
informacje:
oznaczenie Kupującego z podaniem:
– nazwa i siedziby (w przypadku, gdy Kupujący jest przedsiębiorcą);
– imienia, nazwiska i adresu do doręczeń (w przypadku, gdy Kupujący jest
konsumentem);
identyfikującego Kupującego adresu elektronicznego;
dokładny opis występującego problemu będącego podstawą reklamacji;
datę wystąpienia problemu;
numer telefonu kontaktowego Kupującego.
Celem rozpatrzenia reklamacji Kupujący powinien wraz ze zgłoszeniem
reklamacji przesłać lub dostarczyć reklamowany Towar, a jeżeli istnieje
taka możliwość również dołączyć do reklamacji dowód zakupu Towaru oraz
protokół szkody sporządzony w obecności osoby doręczającej Towar.
Towar należy przesłać lub dostarczyć na adres Sprzedawcy tj.:
Studio Reklamy Maxdesign
ul. Niecała 8/8
25-305 Kielce
tel. 530 801 309
Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni
od daty wpłynięcia kompletnej reklamacji (reklamacji wraz z reklamowanym
Towarem).
W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Kupującego do jej
uzupełnienia w niezbędnym zakresie, nie później niż w terminie 7 dni od
dnia otrzymania wezwania przez Kupującego.
VIII. Gwarancje
Towary mogą być objęte gwarancją Sprzedawcy.
Zasady udzielania gwarancji, sposób składania i rozpatrywania gwarancji
określonej w pkt 1 powyżej, każdorazowo określa umowa gwarancji łącząca
Sprzedawcę i Kupującego.
IX. Postanowienia końcowe
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, zastosowanie znajdą przepisy
prawa polskiego, w szczególności Kodeksu Cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta.
Regulamin może ulec zmianie w każdym czasie. Informacje o treści zmian
regulaminowych są zamieszczane niezwłocznie w serwisie na stronie Sklepu
Internetowego.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 24.10.2023r.
plik do pobrania: Regulamin Sklepu